TOPLITA AIRSOFT TEAM

amateur sports team
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 REGULAMENT PUTERE ARME, SIGURANTA

Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin
avatar

Posts : 34
Join date : 2012-05-18
Age : 38
Location : Toplita

PostSubject: REGULAMENT PUTERE ARME, SIGURANTA   Fri May 18, 2012 1:43 pm

MesajSubiect: Regulament putere arme la evenimente oficiale de airsoft

Pe parcursul acestui regulament, se vor intalni cateva cuvinte specifice, pentru care consider ca este cazul sa aducem si niste definitii

1. Definitii:
Clasa - se refera la rolul pe care il joaca arma+jucatorul. Exista 4 mari clase:
1.a. Infanterist ( =puscas=rifleman) Iti place sa joci airsoft cu destule bile in incarcator, nu vrei sa te chinui sa ochesti cu catarea sau dispozitivul optic de fiecare data. Iti place sa tragi in toti inamicii pe care ii intalnesti, oricat de multi ar fi ei, vrei sa te distrezi cat mai mult la airsoft
1.b. DMR ( =designated marksman=tintas) Preferi sa tragi doar cand ai tinta incadrata in dispozitivul de ochire, joci mai mult pe foc semi-automat si fiecare bila din incarcator conteaza. Ai inceput sa alegi tintele in functie de prioritati, si sa nu angajezi grupuri mari decat daca ai certitudinea ca poti castiga
1.c. SAW ( =Squad Automatic Weapon =Heavy weapons guy= mitralior) Toti conteaza pe tine sa tii inamicul sub foc de supresie. Uiti sa ridici degetul de pe tragaci, si consideri ca 4 kilograme reprezinta greutatea unei truse de farduri. Bilele sunt un accesoriu la fel de important ca aerul. Tragi in orice directie trag si colegii tai.
1.d. Sniper ( =lunetist =sharpshooter) Ai o obsesie pentru headshoturi, intotdeauna cand bate vantul stii cat de departe fata de centrul lunetei o sa cada bila, tragi doar in cine trebuie sa tragi, si incerci sa faci asta fara sa atragi atentia inamicilor

m/s (metri pe secunda)- se refera la viteza. In cazul nostru inseamna viteza cu care o bila de 0.20 grame paraseste replica de airsoft, cand are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectiva. Se accepta o abatere superioara TOTALA fata de clasa dorita de pana la 5m/s la 5 lovituri.

Decizia organizatorilor va fi finala. Daca aveti dubii in legatura cu performantele armei proprii si rezultatul la cronograf, consultati un specialist inainte de a veni la event(uri).

Exemplu de masurare:
Pentru 125m/s vitezaza maxima admisa:
Loviturile 1-5: 126 m/s -> OK!
Lovitura 1: 130; Loviturile 2-5: < 125 -> OK!
Loviturile 1-5: 127 m/s -> OUT!

Minimum Engagement Distance (MED)- inseamna distanta minima de la care un jucator are voie sa traga. Sub aceasta distanta, NU SE VA TRAGE.

incarcator- acel dispozitiv care tine bilele pe care replica le poate trage. Ele sunt clasificate astfel, in ordine crescatoare:
real-caps/low-caps = incarcatoare care imita perfect sau sunt apropiate de capacitatea celor reale
standard caps / mid-caps = incarcatoare cu un arc in spirala in interiorul lor, fara rotita, capacitatea lor este de obicei in jurul a 70-100 de bile.
High-caps = tot ce sare simtitor de 100 de bile . Caracteristica principala este rotita de sub ele care permite retensionarea arcului ce impinge bile spre receiverul din replica.

SEMI ( =Semi auto =semi automatic) - se refera la capacitatea unei arme de a trage o singura bila la fiecare apasare a tragaciului. Pentru a putea trage urmatoarea bila, este necesara intai eliberarea tragaciului, si apoi inca o data reluat procesul de apasare.

FULL AUTO ( =full automatic =foc automat) se refera la capacitatea unei arme de a trage in continuu atat timp cat tragaciul este apasat. Focul automat se intrerupe numai in momentul in care tragaciul este eliberat, arma ramane fara baterii sau incarcatorul este gol.

BURST ( =burst fire) se refera la capacitatea unei arme de a trage 3 bile in momentul in care tragaciul este apasat. Dupa cele trei bile, tragaciul trebuie eliberat, si apasat din nou, pentru a relua procesul

2.Limitari viteza si capacitate arme:
Aceste categorii si distante sunt orientative, si speram ca se va incerca respectarea lor. Nimeni nu este obligat sa vina la airsoft cu o ruleta in buzunar, dar, sa fim seriosi, intre 1m si 15m exista o diferenta vizibila cu ochiul liber.

A. max 110 m/s - orice clasa, Minimum Engagement Distance 1m, incarcatoare cu capacitatea maxima Mid-Cap
B. max 110 m/s - SAW, MED 7m, orice fel de incarcatoare

C. 110 - 125 m/s - orice arma, MED 7m, incarcatoare cu capacitatea maxima mid-cap
D. 110 - 125 m/s - SAW, MED: 15m, orice fel de incarcatoare

D. 125 - 140 m/s - DMR: long arm, semi-only, low-cap sau bolt action, MED: 15 m

E. 140 - 170 m/s - snipers, bolt action only, MED 25

Cu alte cuvinte, jucatorii pot sa-si aleaga rolul si restrictiile asociate:

Puscas - incarcatoare cu capacitate maxima Mid-cap
P1. max 110 m/s, Minimum Engagement Distance 1m,
P2. 110 - 125 m/s, MED 7m

SAW - orice fel de incarcatoare
S1. max 110 m/s, MED 7m
S2. 110 - 125 m/s, MED: 15m

DMR - Arma lunga, low-cap, semi-auto only
D1. 125 - 140 m/s, MED: 15 m

Lunetist - bolt action
L1. max 110 m/s, MED 1m,
L2. 110 - 125 m/s, MED 7m
L3. 125 - 140 m/s, MED: 15 m
L4. 140 - 170 m/s, MED 25

3. Din punct de vedere al evenimentelor MILSIM, credem ca isi au locul si niste restrictii legate de aspectul armelor. Sigur, organizatorii vor comunica la momentul potrivit mai clar aceste lucruri, dar ca un guideline, ar fi bine ca:

SAW (S1 si S2)
Incarcator: High-caps, vor fi preferate cele de tip box sau drum
Vor fi preferate replici ale SAW-rilor reale
Capacitate de foc: full auto

DMR (D1)
Incarcator: low-caps
Lungime minima a tevii-35cm
Capacitate de foc: doar SEMI

Puscas1 (P1):
Incarcator: capacitate maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 110m/s

Puscas2: (P2)
Incarcator: capacitatea maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Lungimea minima a tevii-20cm
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 125m/s

Sniper (L1-L4):
Incarcator: Real cap, sau cat mai apropiat de real cap
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: doar SEMI (cough, daca se poate numi asa)
Viteza maxima: 170m/s
Numai pusti Bolt action, replici ale sniperelor reale


INCA CATEVA CHESTII IN PLUS:

-Nu se scot ochelarii sau masca decat in situatii de maxima siguranta!
-Mortii nu vorbesc sau deconspira locatiile jucatorilor pe teren!
-Mortii nu trag cu replica in timpul jocului, in zona de siguranta pentru a nu induce in eroare jucatorii vii !
-Exclus blind fire ! (obligatoriu se ia tot timpul linia de ochire!)
-Exclus contacte fizice violente!
-Exclus certuri pe teren !
-Se pot folosi orice fel de incarcatoare. (recomandam miduri pentru realism)
-Jucatorul lovit prin ricoseu de orice fel sau in arma nu este considerat mort.
-Jucatorul atins de adversar cu mana pe orice parte a corpului sau pe arma este considerat mort.
-Cine este atins cu mana pe partea dorsala este considerat mort de 2 ori...o runda sta pe bara.
-In situatie de tragere simultana ambii jucatori sunt morti.
-Silent kill: in caz ca inamicul s-a apropiat sub MED-ul stabilit nu mai ai voie sa tragi in el sau vei fi sanctionat iar el va ramane cu durerea si semnele; in acest caz trebuie sa-l surprinzi cu un pasait 'psssst, esti mort' sau 'da-te mort!' .Inamicul 'ucis' astfel nu va mai striga 'mort' deconspirandu-ti pozitia.

Sanctiuni: mustrare/ mustrare cu avertisment, scos din joc o ora, oprit de la joc pe toata durata zilei. In cazuri severe se merge pana la neconvocarea la jocurile echipei pt o perioada de timp sau in cazuri extreme, excluderea din echipa.

Sanctiunile se aplica si se inregistreaza
Back to top Go down
View user profile http://toplitaairsoftteam.forumgratuit.ro
 
REGULAMENT PUTERE ARME, SIGURANTA
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
TOPLITA AIRSOFT TEAM :: GENERALITATI-
Jump to: